سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! ما را ازکسانی قرار ده که درختان شوق تو در باغ های سینه شان، شاخه ها گسترده و آراسته شده است و آتش محبّتت، دل هایشان را فراگرفته است ... و چشمانشان با نگریستن به تو روشن شده است . [امام سجّاد علیه السلام ـ در مناجات العارفین ـ]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :0
کل بازدید :647
تعداد کل یاداشته ها : 3
103/2/17
8:52 ع

 شغل های  آزاد در بازار در تمام دنیا از پردآمدترین مشاغل هستند و درمقایسه با شغل های دولتی درآمد بالاتری دارند؛ دردنیا چند شغل تاپ یا لوکس وجود دارد که در این مطلب آنها را به شما معرفی میکنم . و حسابداری و مشاغل مربوط به آن از این قاعده مستثنی نیستند .
پزشکی 
پزشکی شغل محبوب در هر کشور و فرهنگ است، دلیل آن نیاز روزانه و مستمر مردم به آن است شاید  . شاید شما با نداشتن تکنولوژی و غذا و یا لباس  بتوانید کنار بیایید  اما هرگز نمی‌توانید یک بیماری یا نقص جسمانی قابل درمان را هضم کنید، چرا که سلامتی مهمترین رکن از ارکان زندگی امروزی و همه دوران ا برای انسان است، به همین دلایل مردم برای رفتن به پزشک لحظه‌ای تردید نمی‌کنند و حاضر می‌شود به هر مقدار برای سلامتی خود خرج کنند، پس پزشکی و سلامتی اولین شغل پردرآمد در همه دنیا است.
مشاغل دنیای اینترنت
با پدیدار شدن نرمافزارها و وبسایت ها زندگی بشر سهولت پیدا کرده است  بنابراین مشاغل مربوط به کامپیوتر جایگاه ویژه ای در زندگی بشر دارند  بسیاری از دغدغه‌های روزانه و رفت آمدهای روزانه به لطف فضای اینترنت کم شده و با چند کلیک مردم می‌توانند امروز تقریبا همه کارهای خود را از سرمایه گذاری گرفته تا خرید و فروش و … انجام دهند، پس مشاغل این حوزه می‌توانند بسیار پردرامد و پر از تقاضا باشند.
 گردشگری
  انسان برای رفع نیازهای روحی و تجربه هیجان و فرار از زندگی خسته کننده و کسل کننده شهری نیاز به سفر و یا گردش دارد، پس گردشگری به واقع یک نیاز برای سلامت روح و روان انسان‌ها است و مردم برای حفظ این سلامتی روحی ارزش فراوانی قائلند، مشاغل مربوط به گردشگری در فضاهای اینترنت، مسکن و حتی شرکت‌های تخصصی معرفی مکان‌ها و تورها گسترده شده است.
 کشاورزی و دامپروری
 کشاورزی اولین و مهمترین منبع تولید کننده خوراک و غذاهای روزانه تمام جهانیان است، شما برای زنده ماندن نیاز مبرمی به این غذا و میوه و محصولات کشاورزی دارید پس تقاضای این صنعت نیاز بسیار است، دامپروری نیز همان روند کشاورزی را دارد و مهم است، در کشورهای صنعتی کشاورزی و دامپروری به صورت بسیار صنعتی و پرسود اداره می‌شود و توانسته این حوزه را به یکی از حوزه‌های پر سود و جداب مبدل کند.
کارخانه داری
  مدیریت صحیح و درست یک کارخانه می‌تواند سودی هنگفت و بسیار پر درآمد را به ارمغان بیاورد، اولین مرحله از مراحل واجب برای راه اندازی کارخانه این است که محصولی تولید کنید که بتواند مشتریان را قانع کند تا از شما خرید کنند و شما را به دیگر محصولات مشابه ترجیح دهند، بنابراین کارخانه می‌تواند با رعایت اصول از مشاغل درآمدزا باشد، یادتان باشد که این حوزه ریسک‌هایی دارد که البته درآمد آن ارزش این ریسک پذیری را دارد.
مشاغل پرالتهاب بازارهای مالی و حسابداری
بازارهای مالی از جذاب‌ترین مشاغلی است که در بازارهای جهان به نحوهای مختلفی فعالیت دارد، یه طور مثال در آمریکا بازار نفت و خرید فروش آن، الماس، طلا و اینچنین فلزهایی بسیار وسیع و پردرآمدند، بورس و وسعت آن را نیز در خاطرتان باشد که به طور عجیبی در حال توسعه است و اگر مقداری در آن تخصص و تجربه داشته باشید شما توانسته‌اید یک شغل مناسب را برای خود فراهم کنید، این بازارها جدای از بازارهای کاذبی هستند که متاسفانه در کشورمان دیده می‌شوند، این بازارهای کاذب همان خرید و فروش ارز است که عده‌ای منفعت طلب برای رسیدن به سود بیشتر با تمام توان به پیکره اقتصاد کشور ضربه می‌زنند.
مشاغل مهندسی
مهندسی و حوزه‌های صنعت مهندس بسیار عریض و طویل هستند، از شبکه برق تا ساختمان و معماری و صدها عنوان مهندسی دیگر همه جزئی از صنعتی هستند که یکی از وجبات زندکی شهری شده‌اند، یکی از باگ‌های این حوزه وابستگی آن به دیگران و دیگر مشاغل است، پس سخت است اگر یک مهندس هستید یک شغل مستقل را راه اندازی کنید، اما با همه این تفاسیر عنوان شغلی مهندس بسیار محبوب است، در گوشه و کنارمان معمولا وقتی از کوکان شغل آینده‌شان را می‌پرسیم تقریباً نیمی از آن‌ها مهندسی را نام می‌برند، نبوغ و ایده‌های ذهنی هر مهندس می‌تواند میزان درآمد را برای او افزایش دهد، پس اگر قرار باشد این حوزه برای یک مهندس پردرآمد باشد باید از همه ظرفیت‌های موجود نهایت بهره را ببرد.

به طور پیش فرض مشاغل آزاد در بازار در تمام دنیا از پردآمدترین مشاغل هستند و یا حداقل در مقایسه با شغلی که مربوط به دولت و به اصطلاح کارمندی هستند میزان حقوق بیشتری دارند؛ در پایان نیز باید یادآور شد که مشاغل بالا ذکر شده برحسب و میزان درآمد رتبه بندی نشده است و تنها چند شغل تاپ از تمامی مشاغل تاپ موجود در ایران و جهان ذکر شده است.


  
  

حسابداری مالی 

حسابداری صنعتی

حسابرسی

ریاضیات و آمار 

زبان انگلیسی


  

آنچه باید درباره مالیات خریداران سکه بدانیم
سازمان امور مالیاتی تصمیم گرفته با گذشت یک سال از اجرای طرح پیش‌فروش سکه به خاطر سود سرشاری که نصیب عده‌ای خاص شده، کمی مالیات دریافت کند. دوشنبه هفته پیش سازمان امور مالیاتی در بخشنامه ای جزییات مالیات قطعی خریدارن سکه از سیستم بانکی را اعلام کرد. اگر می‌خواهید ببینید مشمول این مالیات هستید می‌توانید به سایت امور مالیاتی به نشانی e4.tax.gov.ir مراجعه کرده و با وارد کردن کدملی خود ببینید مشمول مالیات هستید یا نه و اگر هستید، دقیقا چقدر باید مالیات بپردازید؟ اگر بیشتر از 200 قطعه سکه در طرح پیش‌فروش خرید کرده‌اید، باید اظهارنامه مالیاتی پر کنید.

در غیر این صورت خودتان می‌توانید با یک حساب سرانگشتی ببینید چقدر مالیات برایتان رد شده است. میزان مالیات به صورت پلکانی بالا می‌رود. آن‌هایی که کمتر از 20 سکه در طرح پیش فروش خرید کرده‌اند، مشمول مالیات نیستند. به ازای هر سکه اضافه بر این 20 سکه، باید 150 هزار تومان مالیات بدهید. این نسبت تا 60 سکه ادامه دارد و برای آن‌هایی که بیش از 60 سکه خرید کرده‌اند، به ازای هر سکه اضافه باید 200 هزار تومان مالیات بدهند. 100 سکه به بالا وضعیت متفاوت است و آن‌هایی که بین 100 تا 200 سکه در طرح پیش‌فروش دریافت کرده‌اند، باید به ازای هر سکه اضافه 250 هزار تومان مالیات بدهند. به عبارتی کسی که 200 سکه در این طرح دریافت کرده باید حدود 40 میلیون تومان مالیات بدهند.